ساوجبلاغ | نخستین کمیته فنی مناسب‌سازی با محوریت ارتقاء دسترس‌پذیری شهری

نخستین جلسه کمیته فنی مناسب‌سازی شهرستان ساوجبلاغ با هدف ارتقاء و توسعه شاخص‌های دسترس‌پذیری، رفع موانع کالبدی شهری و تسهیل تردد شهروندان، به دبیری اداره بهزیستی و با میزبانی شهرداری هشتگرد و حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛نخستین جلسه «کمیته فنی مناسب‌سازی» روز سه‌شنبه دوم تیرماه با هدف ارتقاء شاخص‌های دسترس‌پذیری و تسهیل تردد تمامی شهروندان، به‌ویژه افراد دارای معلولیت، سالمندان و سایر اقشار نیازمند، به دبیری اداره بهزیستی و به میزبانی شهرداری هشتگرد برگزار شد.

این نشست با حضور نمایندگان اداره بهزیستی، دفتر فنی فرمانداری، مدیریت شهری و رؤسای ادارات خدمات‌رسان شامل آب، برق و مخابرات برگزار شد و حاضران به بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع موانع کالبدی و توسعه فضاهای شهری قابل دسترس پرداختند.

در این جلسه، بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری مستمر دستگاه‌های اجرایی در فرآیند مناسب‌سازی و بهسازی فضاهای عمومی تأکید شد و اعضاء کمیته ضمن بررسی ضوابط و مقررات مرتبط، بر تسریع اجرای پروژه‌های عمرانی منطبق با استانداردهای دسترس‌پذیری و حقوق شهروندی تأکید کردند.

از مهم‌ترین مصوبات این نشست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی: با نظر اعضاء کمیته، در مرحله نخست اجرای برنامه‌های عملیاتی، مناسب‌سازی معابر شهری و بوستان‌های سطح شهر در اولویت قرار گرفت تا امکان تردد ایمن و آسان برای تمامی شهروندان فراهم شود.
  • تکریم و پاسخگویی به شهروندان: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و تسریع در رسیدگی به مشکلات احتمالی، مقرر شد تمامی ادارات خدمات‌رسان نسبت به اطلاع‌رسانی گسترده شماره‌های تماس و راه‌های ارتباط مردمی از طریق درگاه‌های اطلاع‌رسانی، رسانه‌های محلی و فضای مجازی اقدام کنند تا زمینه تعامل مستقیم، پاسخگویی مؤثر و نظارت مردمی بیش از پیش فراهم شود.

در پایان، اعضاء کمیته بر استمرار برگزاری جلسات دوره‌ای و پیگیری مصوبات تا حصول نتایج مطلوب و تحقق کامل استانداردهای مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری در فضاهای شهری تأکید کردند.

کد خبر 189712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد